SlovenskoSprávy

Slováci prežívajú hokejové majstrovstvá naplno: nové televízory, fanúšikovské outfity aj zásoby na zápasy. Allegro ukazuje nákupné trendy počas šampionátu

16.5.2025 (SITA.sk) – Najnovší prieskum spoločnosti PerfectCrowd realizovaný pre Allegro[1] odhaľuje, že hokej je na Slovensku oveľa viac než len šport – je to udalosť, ktorá spája rodiny, priateľov a komunity. Už teraz sa domácnosti pripravujú na sledovanie zápasov, zásobujú sa občerstvením, plánujú nákupy nových televízorov a obliekanie do farieb svojho tímu.

Televízory ako vstupenka na šampionát

Hokejové zápasy budú dominovať obrazovkám slovenských domácností. Prieskum ukázal, že absolútna väčšina Slovákov – 82 % opýtaných – bude šampionát sledovať práve na televízii, po smartfóne siahne 19% divákov a 12% ľudí si na sledovanie šampionátu vyberá projektor. Prenosy z majstrovstiev nesleduje vôbec len 10% opýtaných.

Až 63% ľudí uvádza, že je pre nich pri sledovaní hokeja dôležité veľkosť obrazovky – a preto takmer tretina – až 29 % respondentov kvôli sledovaniu zápasov zvažuje kúpu väčšej alebo kvalitnejšej televízie. Slovenskí fanúšikovia tak vnímajú šampionát nielen ako športovú, ale aj technologickú udalosť, ktorá si zaslúži ten najlepší zážitok. V Českej republike je tento trend o niečo slabší – novú televíziu plánuje kúpiť štvrtina respondentov.

Dresy, šály a domáci miláčikovia v klubových farbách

Slovenskí fanúšikovia si šampionát chcú užiť so všetkým, čo k tomu patrí. Až 32 % Slovákov plánuje počas majstrovstiev nosiť fanúšikovské oblečenie ako dresy, šály či vlajky. Slovensko tak dokonca predbehlo Českú republiku, kde fanúšikovské farby plánuje obliecť 22 % ľudí.

Zaujímavé je aj to, že fanúšikovský duch sa šíri naprieč generáciami – 21 % slovenských rodičov plánuje obliecť do tímových farieb aj svoje deti. A dokonca aj naši štvornohí priatelia neostanú bokom: 12 % respondentov priznalo, že aj ich pes alebo mačka bude počas šampionátu oblečený v hokejových farbách.

Pri nákupe fanúšikovských predmetov Slováci plánujú minúť najčastejšie do 40 eur.

Občerstvenie ako súčasť zápasovej rituály

Majstrovstvá sveta v hokeji nie sú len o góloch a napätí na ľade – pre viac ako polovicu Slovákov znamenajú aj prípravu na spoločné chvíle pri televízii. Prieskum ukázal, že 54 % Slovákov si doma pripraví občerstvenie špeciálne na sledovanie zápasov. Slané pochúťky, sladkosti, nápoje – to všetko sa stáva neoddeliteľnou súčasťou hokejového večera.

Rovnako je tomu aj v Česku, kde si občerstvenie na zápasy pripravuje približne polovica respondentov.

Nakupovanie počas šampionátu: Smart! Týždne na Allegre

Fanúšikovia, ktorí sa pripravujú na majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, môžu využiť nákupný festival Smart! Týždne na Allegre, ktorý prebieha od 5. do 19. mája 2025. Počas tohto špeciálneho obdobia nájdu lovci výhodných ponúk tisíce zľavnených produktov v kľúčových kategóriách, ako sú elektronika, šport, móda či supermarket – ideálne na vytvorenie domácej fanúšikovskej zóny alebo vylepšenie výbavy na zápasové večery.

Zákazníci zároveň môžu objaviť výhody programu Allegro Smart!, ktorý ponúka neobmedzené doručenie a vrátenie tovaru zdarma – teraz za polovičnú cenu ročného predplatného, len za 5,99 €.[2] Viac informácií o programe nájdete na allegro.sk/smart

Vďaka exkluzívnym akciám na produkty od obľúbených značiek, ako sú Samsung, Xbox, Philips, Nivea, LEGO a mnohých ďalších, sú Smart! Týždne ideálnou príležitosťou, ako sa pripraviť na šampionát a nielen naň.

Šampionát naživo? Slováci sú odhodlaní cestovať

Hoci väčšina fanúšikov si šampionát vychutná doma, niektorí by radi cestovali za hokejom aj osobne. Až 12 % Slovákov deklaruje, že tento rok by chceli navštíviť niektorý zo zápasov priamo v Dánsku alebo Švédsku, kde sa šampionát koná.

Tí, ktorí sa na zápasy chystajú, najčastejšie vyrážajú so svojimi priateľmi, čím opäť potvrdzujú, že hokej je na Slovensku predovšetkým spoločenská záležitosť.

[1] Prieskum realizovala agentúra Perfect Crowd pre Allegro online v apríli 2025 na reprezentatívnej vzorke 1005 respondentov na Slovensku a 1005 respondentov v Českej republike, vo veku 18 – 65 rokov.

[2] Akcia platí od 17. marca do 2. júna pre zákazníkov Allegro, ktorí aktuálne nemajú aktívne predplatné Allegro Smart! Zľava -50 % na ročné predplatné (5,99 EUR) platí iba na jedno fakturačné obdobie. Bežná cena ročného predplatného je 11,99 EUR. Viac informácií nájdete na https://allegro.sk/smart.

Informačný servis

Viac k témam: Hokej, Majstrovstva sveta v hokeji, PR, Prieskum
Zdroj: SITA.sk – Slováci prežívajú hokejové majstrovstvá naplno: nové televízory, fanúšikovské outfity aj zásoby na zápasy. Allegro ukazuje nákupné trendy počas šampionátu © SITA Všetky práva vyhradené.