PR a inzercia

5 tipov, ktoré vás prinútia byť v roku 2022 produktívnejší

Za posledných pár rokov sa inteligentná práca z domu stala pre mnohých z nás normou. A väčšina zamestnancov by pre mnohé jej výhody chcela v blízkej budúcnosti a po skončení pandémie v tomto trende naďalej pokračovať.

Môže sa však stať, že najmä ak ste v oblasti práce na diaľku nováčik, je ťažké udržať si motiváciu na vysokej úrovni.

Ak je to aj váš prípad, potom je ideálny čas zamyslieť sa nad svojím pracovným štýlom a tým, čo chcete v roku 2022 dosiahnuť.

Tu je 5 tipov, ktoré vám pomôžu stať sa v novom roku produktívnejšími ako kedykoľvek predtým a možno konečne úspešne dokončiť vypracovanie bakalárskej práce.

1. Vytvorte si ideálny pracovný priestor

Podľa niektorých prieskumov, o ktorých informoval časopis Forbes, je pre vašu schopnosť sústrediť sa dôležité mať vyhradený pracovný priestor. Výsledkom je, že ak si vo svojom dome alebo byte nájdete miesto bez rozptýlenia, vašej produktivite to pravdepodobne prospeje. Ak máte napríklad hosťovskú izbu, môžete ju použiť ako kanceláriu. Alebo môžete zvážiť vytvorenie pracovného priestoru na kuchynskej linke či jedálenskom stole. Aj vďaka tomu bude písanie dôležitej seminárnej práce možno oveľa jednoduchšie.

2. Dodržiavajte pravidelný pracovný čas

Aj keď môžete počas Home Office sami rozhodovať o svojom pracovnom čase, je užitočné mať pravidelné zmeny, aby ste sa uistili, že komunikujete so svojím tímom včas a efektívne. Keď si osvojíte zvyk začínať a končiť pracovný deň v pevne a vopred stanovených časoch, bude pre vás jednoduchšie dodržiavať svoj rozvrh. Nezabudnite si urobiť čas na prestávky alebo cvičenie, pretože aj tieto aktivity môžu byť pri zvyšovaní nielen vašej produktivity, ale aj celkovej pohody naozaj užitočné.

3. Počas práce sa nezapájajte do osobných aktivít

Jedným z najlepších spôsobov, ako zostať produktívny, je vyhýbať sa vykonávaniu osobných aktivít počas pracovnej doby. V skutočnosti je ľahké stratiť prehľad o čase, keď napríklad nakupujete online alebo kontrolujete svoje účty na sociálnych sieťach. Ťažšie však potom je niečo dôležité v práci úspešne dokončiť.

4. Komunikujte so svojimi kolegami

Práca z domu môže niekedy vyvolať pocit izolácie. Na to musíte nájsť spôsob, ako komunikovať s členmi tímu počas dňa, napríklad pomocou Skypu alebo Microsoft Teams. Užitočné môže byť organizovanie krátkych stretnutí na začiatku dňa, aby mohol celý tím spoločne prediskutovať prebiehajúce projekty a jednotlivé úlohy.

5. Noste vhodné oblečenie

Môže byť oveľa pohodlnejšie nosiť oblečenie z domu, ak nie dokonca pyžamo, keď nemusíte pracovať v prítomnosti kolegov. Nenútené obliekanie však môže spôsobiť, že budete menej ochotní byť produktívni. Preto sa snažte znovu vytvoriť svoje profesionálne prostredie prostredníctvom oblečenia, ktoré by ste nosili aj v kancelárii. Aj to vám môže pomôcť byť sústredenejší a produktívnejší a navyše budete vždy pripravený v prípade náhleho hovoru so supervízorom alebo s klientom.

Zdroj obrázka: alphaspirit.it/Shutterstock.com