PR a inzercia

Nepodceňujte ju. 4 spôsoby, ako kvalita produktu ovplyvňuje vašu značku

Chcete zlepšiť udržanie zákazníkov, vybudovanie dôvery v značku a zvýšenie návratnosti investícií? Potom sa vo svojej firme zamerajte na kvalitu produktov alebo služieb.

Kvalita produktu je dôležitá, no nie každý má rovnakú predstavu o tom, čo predstavuje. Niektorí ľudia napríklad považujú produkt za vysokokvalitný, ak je luxusný alebo odolný, zatiaľ čo iní môžu oceniť efektívnosť alebo jednoduchosť použitia.

Bez ohľadu na definíciu – kvalita produktu ovplyvňuje nákupné rozhodnutia spoločností a ziskovosť. Čítajte preto ďalej a dozviete sa, prečo s jej pomocou a uznávaným ISO certifikátom získate na trhu úspech.

Buduje dôveru u vašich zákazníkov

Väčšina firiem neuspeje, ak si nedokážu vybudovať dôveru zákazníkov. Nespočetné množstvo potenciálnych predajov sa stratí, keď sa značkám nepodarí nadviazať hlbšie spojenie s potenciálnymi kupcami. Naopak, keď získate dôveru a lojalitu spotrebiteľov, máte väčšiu slobodu pri rozhodovaní, ako je napríklad zvyšovanie cien.

Zabezpečenie vysokokvalitných produktov a služieb, ktoré deklaruje získanie dôveryhodného ISO 9000 certifikátu, je jedným zo spôsobov, ako vám pomôcť, aby spotrebitelia ocenili a verili tomu, čo ponúkate.

Podporuje odporúčania

Väčšina ľudí pri rozhodovaní o kúpe stavia odporúčania od priateľov a rodiny nad všetky ostatné formy reklamy. To je dôvod, prečo, pokiaľ ide o ovplyvňovanie spotrebiteľov, ústne či písomné podanie skúseností zvyšuje váš úspech.

Ústne odporúčania môžu byť presvedčivým faktorom pri rozhodovaní o nákupe online aj offline. Priatelia a rodina chcú jednoducho vedieť, či má niekto podobný s nejakým produktom dobrú skúsenosť. Čím kvalitnejší produkt spoločnosť ponúka, tým väčšiu šancu bude mať na získanie pozitívnych recenzií, odporúčaní a zdieľaní medzi spotrebiteľmi.

Vytvára vyššiu návratnosť investícií

Štúdie ukazujú aj silnú pozitívnu súvislosť medzi kvalitou a ziskovosťou. V skutočnosti vysoká kvalita vytvára vyššiu návratnosť investícií pri akomkoľvek danom podiele na trhu. Podľa odborníkov má menej defektov alebo zlyhaní v teréne za následok nižšie výrobné a servisné náklady, a pokiaľ tieto zisky prevýšia akékoľvek zvýšenie výdavkov firmy na prevenciu defektov, ziskovosť sa zlepší. Okrem toho vylepšenia výkonu, funkcií alebo iných rozmerov kvality vedú k zvýšeniu predaja a väčším podielom na trhu.

Ak ste preto vyrobili kvalitný produkt a efektívne ho uviedli na trh, je čas zistiť, či vám dokážete znížiť náklady bez toho, aby ste obetovali kvalitu.

 

Umožňuje vám rásť

Ak vám spočiatku chýba kvalita produktu, netrápte sa, pretože vždy máte priestor na rast, a to nemusí byť nevyhnutne zlá vec. Počúvaním sťažností alebo odporúčaní vašich zákazníkov im dáte najavo, ako veľmi si ceníte ich prínos a spokojnosť.

Keď zlepšíte kvalitu, posilníte aj svoj vzťah so zákazníkmi. Ochota rásť je dôkazom, že vám záleží na viac veciach než len na zarábaní peňazí. Vaša značka sa stane silnejšou a príbuznejšou a nájdete ešte viac spôsobov, ako expandovať na nové trhy a osloviť nové publikum.

Zdroj obrázkov:

  1. LookerStudio/Shutterstock.com
  2. Devenorr/Shutterstock.com